PVGE algemeen
Venster sluiten
Waar bent u naar op zoek?
Venster sluiten
Menu

Thuisadministratie

Thuisadministratie is een dienst van de Handreyking om onze leden te helpen hun administratie op orde te krijgen of te houden. Soms is er plotseling hulp nodig. Bijvoorbeeld omdat de partner altijd de administratie deed en daar nu niet meer toe in staat is. Het kan best lastig zijn om de administratie ineens zelf te moeten doen.
De thuisadministrateur biedt (tijdelijke) ondersteuning aan mensen die hun administratie niet zelfstandig kunnen voeren. De ondersteuning is er om ernstiger problemen te voorkomen en richt zich op de dagelijkse administratie van senioren. De thuisadministrateur biedt hulp voor:

  • orde en rust in de administratie, zodat de financiële situatie stabiliseert;
  • een tijdige signalering van problemen, zodat die geen structureel karakter krijgen;
  • regie over de financiële huishouding, wat de zelfredzaamheid van mensen vergroot.

Waarom thuisadministratie?

Belastinginvullers die 65-plussers helpen bij hun aangifte, signaleerden dat deze ouderen vaak moeite hebben met de administratie. Zij hebben vaak een onvolledig beeld van de inkomsten en de uitgaven. Zeker voor mensen met een krapper wordende beurs kan dit problematisch zijn of worden. Bijvoorbeeld als zij voor onverwachte uitgaven komen te staan.

De hulp wordt geboden door John ten Thije Boonkkamp, tel 06-1001 9869, of via e-mail
Als je op zoek bent naar hulp bij je administratie kun je met hem contact opnemen.